Tuesday, December 07, 2010


Jag har för det otränade ögat alltid försummat min nutid.
Men alltid i väntan på att få greppa och äta min framtid,
ett högre mående, en annan standard, trivsam vardag.

-En bit paj?

Det jag fick var smaken av tomma lokaler och alla problem som kommer med att driva ett skådespel en teater, dra i repet, bona scenen, poppa popcorn och riva biljetter.
Det låter fint och till och med som en fungerande verksamhet men när man inte får följa folket ut från spektaklet dör drömmarna snabbt
och vaje tidlös storfilm blir till en kamp mot klockan.

Min egen klocka har helt stannat upp och motsattsen till det jag vill vara har blivit att inte göra.
saknaden över att inte ha tar över det som brukade vara jag,
att ha är inte det samma som att ta i eller att va.

jag vill med tomma händer skapa något som går att dela men inte stjäla.

dagensord;sansade-knep.

1 Comments:

At 11:51 PM, Anonymous Anonymous said...

fantastiskt!

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se